Osteopati

Osteopati er en anerkendt behandlingsform der er baseret på traditionelle fag såsom anatomi, fysiologi, biomekanik, embryologi og patologi.

Der tages udgangspunkt i mennesket som en helhed, dvs. at alle kroppens systemer kan påvirke hinanden. Alle strukturer kan påvirke funktionen og omvendt kan funktionen påvirke strukturerne.

Osteopaten forsøger altid at finde selve årsagen til smerten.  Dette gøres bl.a. igennem manuelle teknikker og undersøgelser. Osteopaten bruger udelukkende hænderne til at behandle og undersøge med.

Undersøgelsesdelen består af en grundig samtale, hvor der bliver spurgt ind til selve smerten, udover dette spørges der også ind til sygdoms- og skadeshistorik. Derefter foretages grundige manuelle undersøgelser, så osteopaten kan komme tættere på en funktionel diagnose.

Osteopater behandler alle kroppens strukturer, lige fra muskler og led til bindevæv, organer, nervesystemet og kredsløbet.

Osteopati kan hjælpe med flere forskellige problematikker. Nedenunder er der et udpluk af disse:

• Rygsmerter
  • Nakkesmerter
  • Hovedpine og migræne
  • Whiplash / piskesmæld
  • Ischiassmerter
  • Bækkensmerter
  • Bækkenløsning og andre graviditetsgener
  • Halebenssmerter
  • Lyskesmerter
  • Mavesmerter
  • Skulder-, albue- og håndledsproblemer