Rygtræning

097

Sådan foregår det

Rygtræning er for dig der har fået stillet en diagnose på slid i ryggen, diskusprolaps, skæv ryg, svag rygmuskulatur eller uspecifik lænderyg besvær – eller som kan nikke genkendende til en eller flere af nedenstående punkter:

  • Ofte træt/stiv eller har ondt i ryggen
  • Har indimellem ’hold i ryggen’
  • Har indimellem ischiassmerter

Behandleren starter med en grundig  undersøgelse af din ryg med det formål at kunne fastlægge hvilken behandling og/eller træningsform der passer bedst til dig og dit rygproblem, så vi sikrer os, at din behandling/træning bliver målrettet, skånsom og dermed mest effektiv.

Behandlingen kan eventuelt bestå i vejledt træning i et individuelt træningsprogram eller holdtræning i rygpilates, TRX, varmvandstræning og lignende.

Sådan virker det

Formålet med rygtræningen afhænger selvfølgelig af dit rygproblems karakter, men det overordnede formål er at give dig nogle redskaber, så du kan mindske dine smerter/gener og forebygge fremtidige rygproblemer.

Under et rygtræningsforløb arbejder du med :

  • At mindske smerte/gener
  • At få bedre styrke
  • At få en bedre kropsholdning
  • At blive mere smidig
  • At få bedre balance
  • At få bedre kondition
  • At få bedre ergonomi
  • At få et højere funktionsniveau

Mulige bivirkninger

Der er ingen bivirkninger ved rygtræning.

Særlige forholdsregler

Vi anbefaler, at du rådfører dig med din læge, inden du starter op på rygtræning.