Restitutionsbehandling

Ved behandling med kompressionsbandage veksler trykket i manchetten mellem overtryk og normalt atmosfærisk tryk.

Dette medfører en markant forbedring af blodcirkulationen, især i de perifere områder. Behandlingen er afslappende og uden bivirkninger, hvis man er sund og rask. Er man i tvivl, bør man tale med sin læge eller fysioterapeut inden behandlingen.

Supplement til restitutionstræning

Når du træner nedbryder du på muskel- og senestruktur. De skal derfor bygges op, restituere, for at reparere sig selv, og være klar til nye udfordringer. Har du trænet i mange år, restituerer du hurtigere end nybegyndere, men uanset niveau er det vigtigt at give kroppen den optimale restitution gennem øget blodgennemstrømning i- og omkring muskulaturen, det hjælper kompressionsbandagen med- i daglig tale kaldes systemet recovery boots.

Aktiv versus passiv restitution

Aktiv restitution skaber også en øget blodgennemstrømning, der medfører hurtigere restitution. Men det giver også en øget belastning og stress på muskler, sener og led, der i forvejen er (over)belastede, her er øget risiko for at skade opstår. Skaden opstår ofte pga. for høj intensitet og fordi man træner på maksimalt stresset væv.

Hvor aktiv restitution kan være unødig stress på i forvejen stresset væv, kan du med behandlingen restituere uden risiko for overbelastning.

Kontraindikationer

Du kan formentlig ikke modtage behandling med kompressionsbandagen hvis du lider af

• Thrombose / blodprop
  • Nyre insufficiens / nyre svigt
  • Igangværende kemoterapi
  • Infektiøse hudsygdomme/sår
  • Insulin ”lommer” hos Diabetes
  • Akutte blødninger i ben
  • Blødersygdomme
  • Inden 12 timer efter afsluttet dialysebehandling
  • Ved graviditet, skal man være opmærksom på kontraindikationer, som utilpashed.

Pris

Tillæg til behandlingspris på 50,- kr. eller unden henvisning  i alt 250,- kr.